Bonda Rozita Dedah Pergolakan Rumah Tangga Alif Syukri

Memang agak lama tiada berita tentang pasangan usahawan kosmetik ini iaiatu Alif Syukri dan isterinya Shahida.

Semua sudah mengetahui bahawa pasangan ini mempunyai empat anak kandung dan satu anak angkat dan akan menimang cahaya mata ke lima tidak lama lagi.

Hasil tinjauan di laman sosial Instagram ke dua-dua pasangan ini kerap kali dilihat mereka memuat naik luahan sedih seperti membayangkan rumah tangga mereka sedang bergolak.

Mereke berdua juga amat jarang sekali memuat naik gambar berdua seperti selalu.

Lebih menguatkan spekulasi apabila ibu Aliff Syukri sendiri iaitu Bonda Rozita Ibrahim seolah mengiyakan bahawa anaknya itu mengalami pergolakan rumah tangga.

Turut di kongsi di Instagram, menurut Bonda Rozita anaknya itu Aliff selalu memarahi isterinya kerana ‘banyak ragam’ walhal Shahida kini sarat mengandung dan dia tak nak terlibat dalam penggambaran Oh Abang Kosmetik yang bakal ditayangkan.

Bonda Rozita juga turut memberitahu kepada Alif supaya dia tidak cari pasal serta menghormati isterinya yang kini tengah sarat mengandung anak mereka.

Komen Bonda Rozita lagi :-

“ Anak sayang,menantu sy sayng..Keduanya anak sy ..Aduhai ujian Allah ginilah jd Mak..Ujian balik haji namanya

“Anak senang sy jauhkan diri.. anak susah sy datang.. .hidup ni x lepas ujian Allah hantarkan pd manusia ..dr org keliling, keluarga, harta benda.. kesihatan , rupa paras juga ujian ” sy sgt jaga hati dn niat dn pesan pd anak2 HATI2 jaga hati dn iman waktu dlm kesenangan ”

“Susah senang berbalik kpd Allah sahaja kerana islam itu ialah pendamaian dn jawaban pd kesulitan “ sbb tu Mak cakap anak2 kuatkan pegangan agama”

“Malam tadi kri ajak sy shooting “oh abg kosmetik”.. dia marah dgn ida sbb ida bayk tingkah ( sy faham dia sarat dn tersinggung dgn kri) Sbb Ida x nk shooting.. sy kata dgn kri, jgn buat hal cari pasal biarkan ida yg tgh sarat mengandung.. tlg hormati dia..”

“Sy ckp dgn kri lagi, kalau kamu nak mak shooting dlm “ oh abg kosmetik” dgn 1 syarat.. “ko kena izinkan mak bercakap benda yg betul sahaja x ada yg tipu.. Mak xkan cakap benda tipu hormati prinsip Mak , yg tua dah nk mati pun ( sy hanya akn cakap benda benar saja) dn mak x kan nak yg yg drama2..sy tak suka”

“supaya ada pembelajaran dn ilmu dari setiap apa yg mak sampaikan.. mak dh tua syukri.. mak x kuasa nk layan ko semata2 layan glamour ko , tanpa pengisian ilmu..”

“Bila dia setuju dgn syarat sy baru sy nk shooting .. bkn tujuan sy nk membela kebaikan anak sy ataupun menutup keburukannya.. dia tetap ada kebaikan dn masih banyak keburukan”..

“Manusia x pernah lepas dgn ke khilafan.. maka sbgai ibu sy sentiasa menyokong yg mana baik dn sentiasa menentang kpd perkara yg salah di sisi islam”..

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here