“Baru Nak Jadi Laki Balik, Kahwin Dengan Perempuan Bertudung. Tapi..” – Safiey Illias

Pengasas kosmetik penuh kontroversi iaitu Safiey Illyas ada berkongsi tentang kekecewaaannya terhadap netizen.

Kata Safiey Ilias yang sering menggunakan nama ‘Syinta’, ada segelintir golongan wanita yang mengkritik seseorang secara melampau waalpun bertudung.

Luahan berkenaan ditulis oleh Safiey Illias menerusi Instagram, awal semalam.

Katanya, dia tidak faham apabila bukan semuanya wanita berhijab itu seorang yang baik dan kadang-kadang menulis komen yang teruk.

Ini komen Safiey Illias:

“Baru syinta faham tak semua yang betudung tu baik. Kadang mulut mengomen menakutkan sangat-sangat.

“Macam kes dewi remaja tu. Tapi siapalah kita nak menghukum orang kan? So dah bertudung tu jaga la sikit mulut dan akhlak.

“Jiwa muda memang biasa komen tak fikir dulu,”

Malah, dia turut mengakui baru terbuka hati untuk kembali kepada fitrah, tetapi terpaksa difikir kembali kerana hal seperti ini.

ini tulisnya lagi:

“Syinta baru nak jadi laki balik nak kahwen dengan perempuan betudung tapi tak pe lah syinta fikir 100 kali balik,”

Ini perkogsian Safiey illias di laman IG miliknya:

Lalu, posting berkenaan turut ditinggalkan pelbagai komen di kalangan netizen.

Ini antara respon netizen:

itssyakilla: “Kalau awak ase kan safiey, fikir 100x nak balik ke fitrah asal kepada lelaki sebab mulut2 pompuan bertudung, baik xyh safiey… Sebab awak xikhlas, so nak balik ke jantina asal sebab mulut org xkn kekal lama, samelah cm yg awak buat dulu tu, pastu balik zaman jadi maknyah, buat sesuatu ikhlas sebab Allah, istiqamah barulah berkekalan. Jgn kejap nak jadi lelakilah, pastu tukar balik jadi pompuan pastu niat balik nak jadi lelaki balik. Ape awak egt bende tu sume mainan? Tepuk dada, tnya iman lah safiey… Bukan ikot kehendak org. Kalau dah jumpe hidayah btol2 berubahlah, bukan attention seeker cmni.. Org pon makin lama makin meluat tgk. Kejayaan dlm bisness tu dah bagus, tapi tang nie failed pulak. Biar kejayaan awak tu seiring dgn perubahan diri, bukan semakin berjaya ,semakin tersasar awak jadi. Fikir2kan lah ye.

sharinanasri: “Dh suam2 kuku ke ni nk propa plk”

hanafi.hamdan00: “Belum tentu perempuan bertudung tu nak kt dia

syifaie4u: “Kalau yg bertudung pun tak tentu baik..bagaimana yg tak bertudung?..insyaallah moga Allah beri taufiq dan hidayah..saya pernah cadang dulu supaya tutup akaun Socmed..tp tak mahu..

farishaf05: “Baru sy faham lelaki tu tak semuanya baik..ada lelaki bpakaian perempuan..kena fikir 100 kali dulu lah baru nak kawen ni

memey67ii: “Alasan.. Hahhaa.

makeupsmuni: “Ikut mu lahhh cintak gilak, dale kubur seksok mu sore jugok. kae kae kae

Foto: Instagram Safiey Ilyas

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here