“Ada je yang tak kena ngan awak ni ek?” Netizen kepada Rita.. Lihat respon balas Rita Rudaini

Ada satu posting terbaru pelakon Rita Rudaini di Instagram yang mana dia ada meluahkan rasa tidak puas hati kepada sesetengah individu yang suka meluahkan perasaan di laman media sosial.

Kata Rita, sebenarnya ada banyak situasi yang lebih baik andai diselesaikan dengan cara berdepan atau ambil pendirian untuk berdiam diri.

Ini luahan rasa dari Rita Rudaini:

“Klau xpuas hati dgn org mesti nak UP status kan xpaham jenis mcm ni…status xle tolong apa2 pon…xle selesaikan masalah pon…org yg benar n berani xkn up status…

“Jumpa depan n sudahkan klau kata ‘lebih baik diam’ …diam je lah xyah up status ke apa ke kan? Nk up status tp kena btg hidung sendiri..up status ni dak2 wechat je main…nk tunjuk satu dunia xsalah”

Lantas, perkongsian pelakon yang berusia 42 tahun itu telah mendapat perhatian pada netizen. Banyak juga follower yang setuju dengan kata-kata yang ditulis oleh Rita.

Malah rakannya, Intan Liyana turut menulis komen bersetuju dengan kata Rita itu:

__iiiintan.saleh: “Hahahaha betul..ckp lebih baik diam..tp mcm xpenah diam je..mmg ade mcm tu..alahai”

Akan tetapi ada seorang individu yang kembali mengata Rita bahawa dia yang banyak luah asa tak puas hati di laman IG.

Follower bernama Eita telah mendapat perhatian Rita Rudaini yang kembali membalas komennya.

Ini perdebatan antara mereka:

eita_usin: “Ada je yg x kena ngn awak ni ek? Stp Minggu up kt ig menda2 mcm ni ek? Mmg la ig awak suka hati awak tp kan? Awak tu artis sedikit sebnyak org Ikut tau!! Mmg stp Minggu org nk kacau life awak ke? Ke awak yg jenis busybody suka ambik tau Hal org??? Bukan nk tuduh tp ntah tnya La diri sendiri sbb diri awak sendiri je yg tau hati awak ni jenis mcm mne kan??? Betul x?

ritrud727: “@eita_usin btul sis. sama lah dgn u..hati u sesuci malaikat sbb tu u suka masuk ig org komen

eita_usin: “@ritrud727 welll dah agak u akan rply mcm ni!!?? Xde kata lain nk kata just nilai hati u sendiri ya!! Jgn nnti aib u yg terbuka

ritrud727: “@eita_usin meh kita nilai hati kita sesama. aib i ke aib u ke tu smua ALLAH punya kuasa. i xpernah kenal u n xde dosa dgn u..begitu jugak u,u xkenal i n xde dosa dgn i…so xyh la sakit hati sgt dgn i coz i xpernah kenal n kacau u pon.

ritrud727: “@mariam_saffuan sama laa..n sy pon xsuka buat status kt watsap ..xtau plak ramai terasa bila sy up mcm ni. sy tulis atas realiti hidup org skrg..nk luah xpuashati kt org luah kt ig luah kt watsap..dpt ape? Masalah xkn selesai pon tp ramai plak sentap dgn post sy ni

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here